Bankomat nevydal peníze – co dělat, postup, tipy, jak vybrat banku

Bankomat využívá v dnešní moderní době stále mnoho lidí, i když už se platí hotovostí mnohem méně, než tomu bylo dříve. Stále se ale najdou ti, kteří u sebe chtějí mít nebo potřebují hotovost, pro kterou si nejčastěji zajdou do bankomatu. Každému se avšak může stát, že bankomat nechce peníze vydat a někteří lidé netuší, co v takovém momentě dělat. 

Jak tedy postupovat? Která banka má nejlepší zákaznický servis? Jak dostat kreditní kartu z bankomatu? A jak na výběr té nejlepší banky?

Bankomat nevydal peníze – co dělat

Stane se, že bankomat z neznámých důvodů nevydá peníze. V takové situaci je důležité zachovat klid a postupovat systematicky.

Následuje seznam kroků, které je vhodné provést:

  1. Znovu zkontrolovat kartu a zadat PIN kód. Ujistit se, že karta není poškozená a že PIN kód je zadán správně.
  2. Počkat několik minut a zkusit výběr znovu. Někdy se jedná o dočasnou poruchu bankomatu.
  3. Zkontrolovat zůstatek na účtu. Je možné, že na účtu není dostatek peněz pro požadovaný výběr.
  4. Kontaktovat zákaznickou linku banky. Operátor zákaznické linky pomůže s řešením problému a poradí vám, co dělat dále.
  5. V případě, že bankomat zadrží kartu, je nutné ji co nejdříve zablokovat. To lze provést telefonicky na zákaznické lince banky nebo v internetovém bankovnictví.
  6. Pokud se vám nepodaří peníze z bankomatu vybrat, je možné je vybrat na pobočce banky. K výběru hotovosti bude zákazník potřebovat občanský průkaz a platební kartu.

I když se stane, že bankomat nevydá peníze, není nutné panikařit. Dodržováním výše uvedených kroků lze problém obvykle vyřešit snadno a rychle.

Jak dostat kreditní kartu z bankomatu

Kreditní karta se z bankomatu dostává stejným způsobem jako debetní karta. Po vložení karty do bankomatu a zadání PIN kódu je nutné zvolit možnost „Výběr hotovosti“. Poté se zobrazí výzva k zadání požadované částky. Po zadání částky a potvrzení výběru karta automaticky vysune z výdejního otvoru bankomatu.

Je důležité:

  • Před vložením karty do bankomatu se ujistit, že je karta nepoškozená a čip je čistý.
  • Při zadávání PIN kódu dbát na maximální opatrnost a nikomu ho nesdělovat.
  • Po vybrání hotovosti kartu z bankomatu co nejdříve vyjmout a schovat na bezpečné místo.
  • V případě, že se karta zasekne v bankomatu, je nutné kontaktovat zákaznickou linku banky.

Kromě výše uvedeného je vhodné zmínit, že některé bankomaty umožňují bezkontaktní výběr hotovosti s kreditní kartou. V takovém případě stačí kartu přiložit k bezkontaktní čtečce na bankomatu a zadat PIN kód.

Výběr banky, která splňuje požadavky

Pokud člověk váhá nad tím, u které banky si založit běžný nebo spořicí účet, lze se podívat i na Tipli, kde nalezne popis každé banky a může si vybrat tu, která splňuje jeho požadavky. Při využívání cashbackového portálu Tipli získá uživatel z každého nákupu přes Tipli cashback a ušetřít část peněz (jak funguje cashback).

Na Tipli lze nalézt velký výběr pojišťoven a mezi nimi se nachází i ČSOB pojišťovna. Ta nabízí velké množství služeb, a proto se stala pojišťovnou, která je oblíbená u velké skupiny lidí. Nabízí například ČSOB internetbanking, ve kterém bude mít uživatel dokonalý přehled o všech sjednaných pojištěních.

V případě problémů se lze obrátit na ČSOB infolinku, kde pomohou i v momentě, kdy například bankomat nebude chtít vydat peníze. Velice dobrý přehled ohledně vašich financí lze mít i u Monety, která má jednoduché přihlášení do Moneta Internet Bank

Banky s nejlepším zákaznickým servisem

Ohodnocení kvality zákaznického servisu bank je poměrně komplexní záležitost a závisí na individuálních potřebách a preferencích klientů. Různé průzkumy a hodnocení se liší v metodice a hodnocených kritériích, a proto nelze s jistotou říci, která banka má absolutně nejlepší zákaznický servis.

Nicméně, mezi banky, které jsou opakovaně hodnoceny kladně v oblasti zákaznického servisu, patří:

  • Fio banka: Vyniká rychlou a vstřícnou komunikací na pobočkách i online, obsáhlou nabídkou produktů a služeb a nízkými poplatky.
  • Moneta Money Bank: Nabízí kvalitní online bankovnictví a mobilní aplikaci, širokou síť poboček a bankomatů a vstřícný přístup k klientům.
  • Air Bank: Poskytuje jednoduché a přehledné produkty a služby, nízké poplatky a moderní online bankovnictví s mobilní aplikací.
  • Česká spořitelna: Má rozsáhlou síť poboček a bankomatů, širokou nabídku produktů a služeb a zkušené pracovníky na pobočkách.
  • Raiffeisenbank: Nabízí kvalitní online bankovnictví a mobilní aplikaci, obsáhlou nabídku produktů a služeb a individuální přístup ke klientům.

Je důležité zdůraznit, že vnímání kvality zákaznického servisu je subjektivní a může se u jednotlivých klientů lišit. Proto je vhodné si před výběrem banky porovnat nabídky a recenze a zvážit, které konkrétní faktory jsou pro zákazníka nejdůležitější.

Mezi faktory, které je vhodné vzít v úvahu, patří:

  • Dostupnost a otevírací doba poboček a zákaznického servisu
  • Možnosti komunikace (telefon, e-mail, online chat)
  • Kvalita online bankovnictví a mobilní aplikace
  • Nabídka produktů a služeb
  • Poplatky
  • Recenze a zkušenosti klientů

Na základě těchto informací si může každý vybrat banku, která nejlépe odpovídá jeho potřebám, požadavkům a očekáváním.